Prohledat tento blog

úterý 6. listopadu 2012

Od Ratatouille k leču, aneb když se něco nepovede, není to zas tak velký průšvih

Viděli jste film Julie & Julia? A pamatujete si tu scénu s naprosto neodolatelně vypadajícími bruschettami? Tak přesně ta se stala mou inspirací pro dnešní večeři. Miluji nezdravé topinky na oleji a manžel mě naučil milovat zeleninu na všechny způsoby. Pořád ale preferuji zeleninu teplou a tak jsem se rozhodla udělat oproti Juliině receptu pár změn. Moje dnešní volba padla na Ratatouille.


Poctivě jsem prozkoumala internet a nastudovala všechny možné verze. Ratatouille jako takový, se připravuje z větších kusů zeleniny a většinou se servíruje jako příloha třeba ke grilovanému masu. Větší kousky by ale na topinkách jen velmi těžko držely a proto jsem se rozhodla nakrájet zeleninu na kousky menší. No nebyla to dobrá volba z čehož plyne poučení: " Chcete-li vařit Ratatouille, nedržte se hesla, že méně je někdy více, a rozhodně nekrájejte zeleninu na miniaturní kousky."

Dnes podáváme: 

Nepovedený Ratatouille na nezdravých topinkách

Nepovedený Ratatouille na nezdravých topinkách














Ingredience:

1/2 menšího lilku
1/2 menší cukety
2 středně velká rajčata
1 žlutá paprika
1/2 červené cibule
1 stonek řapíkatého celeru
3 stroužky česneku
4 krajíce chleba
Trocha čerstvého rozmarýnu
Trochu čerstvé bazalky
Sezamová semínka na ozdobu
Olivový olej
Voda
Pepř
Sůl

Z tohoto množství zeleniny vznikla směn na zhruba 12 krajíců chleba, takže kolik zeleniny použijete závisí na tom, kolik směsi chcete vyrobit.

Postup:

Lilek jsem nakrájela na zhruba půl centimetrová kolečka (plátky), rozprostřela na tác, posolila a nechala ho vypotit. V průběhu pocení jsem nakrájela všechny další ingredience na drobné kousky. Rajčata na zhruba centimetrové kostičky a stejně tak cuketu a cibuli. Papriku a řapíkatý celer na půl centimetrové kousky a dva stroužky česneku na plátky. Rozmarýn jsem nasekala na drobno, bazalku spíše na hrubo (ta bude na ozdobu).

Do hrnce se silnějším dnem jsem nalila asi centimetrovou vrstvu olivového oleje a nechala ho zahřát na středním plameni. Bohužel jsem kastrol myla těsně před použitím a nevytřela jsem ho úplně do sucha, takže jak se olej začal zahřívat, prskal všude kolem sebe. Inu další poučení pro příště...

Než se zahřál olej, vypocený lilek jsem osušila papírovou utěrkou a nakrájela na kousky v mém případě to byly devítiny. Čili kolečko na třetiny a vzniklé nudličky opět na třetiny, ovšem kolmo na původní řez. Lilek jsem vhodila do rozpáleného oleje a restovala, dokud nezačal místy chytat nazlátlou barvu. Pak jsem přidala řapíkatý celer, cibuli a papriku a povařila asi 10 minut. Ze strachu aby se mi zelenina odspodu nepřichytila, podlila jsem ji asi půl deckou vody. To byla nejspíš další chyba. Mám takové nejasné tušení, že kdybych to neudělala, neměla bych z Ratatouille lečo. No nevadí.

Po těch deseti minutách jsem přidala česnek, osolila, opepřila a na mírném ohni asi 30 minut vařila s lehce odklopenou pokličkou. Asi 5 minut před koncem vaření jsem krajíce chleba nakrájela na půlky a osmahla na olivovém oleji. Než se topinky dodělaly, do zeleniny jsem vhodila rozmarýn a pořádně promíchala. Před podáváním jsem vše ochutnala, dosolila, dopepřila a přidala prolisovaný stroužek česneku. A znova promíchala...

Nepovedené Ratatouille jsem servírovala na topinkách posypané sezamovými semínky a bazalkou a musím říci, že navzdory všem katastrofám bylo naprosto skvostné a do budoucna jsem ho zařadila na seznam předkrmů, které připravuji návštěvám. A co říci závěrem? Díky bohu za to, že jsem si vzala králíka :-P


Žádné komentáře:

Okomentovat