Prohledat tento blog

pondělí 5. listopadu 2012

Kuřecí rizoto s hráškem jako důstojný způsob zpracování zbytků pečeného kuřete

Každému z nás se  někdy stalo, že jídla zbylo více než jsme čekali. Typickým příkladem toho je pečené kuře, obzvláště není li konzumentů více než dva. I my jsme dnes narazili na tento problém a to jsme ke včerejší večeři opravdu pečlivě vybírali to úplně nejmenší kuře z nabídky jednoho nejmenovaného hypermarketu.

Kuře na šalvěji podle Pohlreicha bylo naprosto skvostné, ale bohužel ho bylo tak nějak moc. Když jsme včera dovečeřeli, napadla mě otázka co s tím, zbyla mi půlka pečeného kuřete a asi dvě deci naprosto luxusního výpeku, a pak jsem si vzpomněla na babičku. Pokaždé, když se dostala do podobné situace, vytvořila ze zbytků naprosto skvostné rizoto a já se jí rozhodla následovat.

Na recept jsem se neptala a rozhodla jsem se zapojit vlastní fantazii. Prošpejdila jsem lednici, mrazák a špajz a bylo jasno.

Dnes podáváme:

Kuřecí rizoto s hráškem

Kuřecí rizoto s hráškem

















Ingredience:

1/2 pečeného kuřete z předešlého dne
2 hrsti mraženého hrášku
Rýže úměrně podle množství masa
Výpek z kuřete
Trocha bylinek dle vlastní chuti
Vroucí voda
Pepř
Sůl

Základem úspěchu je nelikvidovat pekáč od kuřete. Já pekáč nemám a proto používám skleněnou zapékací mísu s víkem.

Postup:

Zbytek kuřete jsem obrala a maso natrhala na kousky. Je vcelku jedno jak velké budou, ale čím menší, tím více se při pečení vysuší. Zmražený hrášek jsem propláchla studenou vodou aby se od sebe oddělil a na velmi mírném plameni jsem povolila tuk ve výpeku z kuřete. Musela jsem pracovat opatrně a hlavně rychle, protože nemám tušení, jak by skleněná zapékací mísa reagovala na delší kontakt s přímým ohněm. Nejspíš by se vůbec nic nestalo, ale jistota je jistota.

Do povoleného výpeku jsem přidala maso a hrášek a vše zasypala rýží. Množství rýže nechť si určí každý sám, ale nezapomeňte, že po tepelné úpravě nabude zhruba dvou až tří násobného objemu. Nakonec jsem přidala sůl, pepř a hrst na jemno nasekaných čerstvých bylinek. V mém případě se jednalo tuším o estragon, ale použít by se dala klidně jakákoliv jiná bylina. Vše jsem opravdu kvalitně promíchala a nechala chvilku odstát.

Mezitím jsem si předehřála troubu na 200 stupňů a zapnula rychlovarnou konvici s litrem vody. Vroucí vodou jsem potom vše zalila, opět promíchala, přiklopila víkem a šoupla do trouby. Rizoto jsem přiklopené pekla asi 30 minut, dokud se nevypekla většina vody. Pak jsem rizoto vyndala z trouby, pořádně promíchala, ochutnala, dochutila solí a tentokrát už bez víka vrazila do trouby na tak dlouho, aby se do věčných lovišť odebral i zbytek vody.

Pozn.: Kolik vody použijete záleží na tom, jaké množství směsi máte. V každém případě by ale mělo být vody alespoň dva a půl krát více než směsi (stejný princip jako při vaření rýže: na jeden díl rýže alespoň dva díly vody).  

Hotový výtvor jsem podávala posypaný hoblinkami mrkve, strouhaným parmazánem a nasekanou čerstvou bazalkou. A co na to můj muž? Prý to bylo lepší než včerejší večeře :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat